Het bestuur komt jaarlijks ongeveer 10 keer bij elkaar. Zo nodig wordt een extra vergadering belegd of vindt er een bestuursoverleg plaats over een bepaalde kwestie, die een snelle reactie noodzakelijk vraagt. De bestuursvergaderingen zijn op:
De tuincommissie vergadert/overlegt naar eigen inzicht en planning. Voorafgaand aan de tuindiensten vindt altijd een overleg plaats met het bestuur. Bestuur kan punten met de TC's bespreken en omgekeerd kunnen de tuincommissies vragen stellen aan het bestuur. Meestal zit een vertegenwoordiger van de tuincommissie bij deze vergadering. De planning van deze vergaderingen is:
We wijzen 6 zaterdagen per jaar aan als dag, waarop de leden hun verplichte 5 (of 3) tuindiensten kunnen uitvoeren. Als de geplande tuindienst niet door gaat, kunt u bij de tuincommissie van uw complex opvragen welke werkzaamheden u in een periode kunt uitvoeren. Deze werkzaamheden worden dan geteld als tuindienst.
De aangewezen zaterdagen voor 2023 zijn:
De Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV) wordt dit seizoen gehouden op donderdag 13 april 2023.De locatie voor deze ALV zal Buurthuis het Forum zijn. Adres Haasweg 11, 1338HW Almere Buiten.